De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

maandag 4 juli 2011

Bij Hiawatha op bezoek (geschreven 01/07/2011).

Jullie zullen wel denken dat ik weer zit te dollen als ik zeg dat we aan de overkant van het indianenreservaat van de Hiawatha's zitten. Geloof me, ik spreek de waarheid. Tegenover ons aan de andere kant van de rivier ligt echt het reservaat van de Hiawatha's.

We zitten dan ook aan de Otonabee rivier op een breed stuk net voordat die uitmondt in het Rice lake. Een meer dat inderdaad zoals de naam suggereert is genoemd naar de wilde rijstvelden die hier lagen.

En het is hier prachtig. Uiteraard groen, midden in de natuur. En vandaag de eerste dag, was het ongelofelijk mooi weer. Perfect dus om eerst een boottochtje te maken met ons motorbootje, inbegrepen bij de huur. Leuk was dat we op een gegeven moment een bever tegenkwamen die de rivier overstak. Bij terugkomst gingen we zwemmen voor onze cottage. Ik was heel bang dat het water nog ijskoud zou zijn, want drie maanden geleden lag er nog overal ijs. Maar de watertemperatuur is heerlijk! Erich kwam een kijkje nemen en vroeg of Kevin en ik wilden vissen. Vervolgens haalde hij twee hengels en een doosje wormen te voorschijn. Kevin en ik dus vissen van de stijger. Ik hielp eerst Kevin met zijn hengel voordat (was het plan) ik mijn eigen hengel zou klaarmaken en ingooien. Echter, het eerste half uur kwam ik daar niet aan toe omdat Kevin de een na de andere vis aan de haak sloeg. Dat was geweldig vissen voor een ongeduldig vijfjarig jochie; je gooit je hengel erin en je hoeft maar een paar seconden te wachten of je hebt beet. Erich kwam met een goedkeurende blik de vangst bekijken en vertelde dat onze vissen echt heerlijk waren om te eten. Dus kreeg ik van hem les in vissen schoonmaken en fileren. Zo konden we 's avonds naast een paar steaks van de BBQ genieten van Kevin's visjes. Hij at zelfs nog het meeste vis, erg goed na een lange tijd dat hij slecht at door zijn virusje.
 
Het feestmaal werd afgesloten door Ben & Jerry's ijs. Maar dat was voor de kleinste snoepkont niet genoeg. Heel tactisch werd gevraagd; als ik mijn bordje (met alleen nog maar ijs!) leegeet, krijg ik dan marshmallows? ‘Tuurlijk, het is feest. Aimée helemaal blij, want wat volgde was een ode aan de Marshmellows; "Happy Marshmellow to you", jawel op de melodie van happy birthday.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten