De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

donderdag 21 juni 2012

Eekhoorn gered

Aimee is gek op de eekhoorntjes in onze tuin; ze noemt ze zelfs allemaal “Rufus”. Helaas was er dinsdagochtend een eekhoorntje in nood. Toen we buiten kwamen hoorden we een luid paniekerig gepiep. Al snel zagen we een eekhoorn die via een buigende tak in de vensterbank van onze badkamer was terecht gekomen. En blijkbaar durfde hij de sprong terug naar de boom niet te maken (de tak was weggezwiept) en liep hij paniekerig piepend heen en weer op de vensterbank. Toen Aimee zag dat het “Rufus” was die piepte, hadden we meteen ook een brullend meisje. Diego to the rescue! Dus pakte ik een grote bak met het idee het beestje vanuit het huis te vangen. Zo ver kwam het echter niet; toen het beestje mijn kop voor het raam zag nam het alle risico’s en sprong… En gelukkig kwam het goed in de boom terecht. Aimee kon er inmiddels ook al weer om lachen.

Het wildleven in Toronto blijft verrassend. Woensdagochtend zat een hele vette wasbeer op de vuilnisbak bij ons op kantoor mij dromerig aan te kijken. Pas toen ik mijn telefoon te voorschijn haalde om hem te fotograferen, liep hij weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten