De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

maandag 9 september 2013

Team feest op Snake Island

Bij Quark Expeditions naderen we weer het einde van het financiele jaar (dat loopt tot en met september) en het ziet er goed uit. Het team dat we hier nu hebben is bijzonder sterk. Tijd voor mij om me steeds meer terug te trekken uit de dagelijkse gang van zaken.

Het is ook een bijzonder leuk, gezellig en gepassioneerd team. Zo kreeg ik een paar weken geleden van twee medewerkers, die cottages hebben tegen over elkaar aan Lake Simcoe, het verzoek of ze daar een team event konden houden. Tuurlijk, succes moet gevierd worden, dus Quark Expedition betaalde de drankjes en hapjes. Om twaalf uur ’s middags gingen we afgelopen vrijdag met z’n allen weg, op een aantal verkoopmedewerkers na die vrijwillig de telefoons bleven bemannen.

Lake Simcoe is een bijzonder meer; het behoort tot de grootste meren van Ontario, na de bekende great lakes. En het ligt dichtbij Toronto, op ca een uur en een kwartier van de stad. Het is wederom ongeloofelijk hoe zo’n prachtig stukje natuur zo dichtbij de stad ligt. Ondanks het grote oppervlak van het meer is het water glashelder. We werden door Dave (de ene cottage eigenaar) overgezet naar Snake Island, waar Jake (de andere persoon) z’n cottage heeft. Snake Island is nog steeds native (indianen) gebied, maar die hebben ontdekt dat ze goed geld kunnen verdienen voor de stam door de grond op het eiland te verpachten aan cottage eigeneraren. Ze wonen zelf op een eiland verderop.

Het was een prachtige, rustige, groene omgeving voor een barbecue, een biertje en spelletjes zoals volleybal. Ook ging ik nog met een groepje waterskieen en eindigden we de dag met een sunset cruise op het meer, waar we ook de “cottages” (lees; kastelen) van de “rich and famous” bekeken. Vanwege de korte afstand naar Toronto, maar ook vliegafstand naar New York en Chicago, komen hier de rijken der aarde de zomer vieren. Meestal gewoon met het eigen watervliegtuig… uiteraard.

Na de sunset cruise ging ik op weg naar Toronto, waar ik onze Chinese partners (die ook waren uitgenodigd) terugbracht naar hun hotel. Bij de cottage bleef een feestgroep van met name jonge medewerkers achter. Ik vermoed dat het nog een lange nacht is geworden voor sommigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten